Did you know?

Skrivet av Malena   -   Den
 
  • Jag stör mig alltid supermycket på folk som inte klipper bort de där tunna sidenbanden som finns i nyköpta tröjor. Jag menar, det är typ 100% chans att de någon gång under dan kommer att ploppa ut och svänga runt där utan att man vet av dom. Och hänga upp tröjor på hängare går prima utan banden.
  • Jag ger hästeriet ett år till. Om jag fortfarande inte känner någon motivation till ridning så blit det nog hejdå för hästarna för min del. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt. Antagligen vlir det bättre mot våren och sommaren då jag har 12h om dagen på mig att rida, och inte 3h tack vare mörkret.
  • Jag hatar verkligen att vara finlandssvensk och född i finland. Vill ni ha exempel, varsågod.
  1. vi har obligatorisk skolfinska redan från klass ett, medans de finska försöker rösta bort obligatorisk  skolsvenska för de finskspråkiga.
  2. Om man behöver googla någonting som har med finland att göra kan man förvänta sig endast finskspråkiga hemsidor. Jag fick leta hästannonser med hjälp av google translate. Hur skoj är det?
  3. Om man åker mer än typ 30km norrut, 15km österut och 100km söderut, så kan man inte längre förvänta sig att få kundbetjäning på sitt eget språk. Jag får ofta snacka engelska när jag ska shoppa i mitt eget land.
  • Jag pratar BARA bebisspråk med mina djur. Det går inte att motstå, alla är så underbart sööööööta!
  • Senaste gången jag shoppade något som varken var från loppis, online, eller på rea var exakt ett år sedan på mellandagsrean då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback