Hästångest

Skrivet av Malena   -   Den
Uscha, jag mår så dåligt över att jag inte orkar rida regelbundet. Men det finns verkligen ingen ork eller motvation alls. Skolan drar precis allt liv ur mig. Och varje dag känns det som att "idag borde du rida, Malena". Men jag gör det aldrig.
 
Jag vet att Pepsie har det bra och jag vet att hon högst antagligen inte klagar ett dugg. Hon är bara 10 år och har ett långt liv framför sig. Vi har fortfarande en massa tid på oss även fastän hon rids lite halvdant tills jag är ute ur det där skolhelvetet.
 
Jag måste helt enkelt intala mig själv att när skolan är slut på våren, då måste lusten att rida komma tillbaka, för då har jag inget stort stressmoment i mitt liv längre.
 
Jag blir bara så avundsjuk då jag läser på bloggar och facebook hur bra det går med deras hästar. Tänk om jag håller på att tappa intresset? Men det kan inte vara möjligt. Hästar har varit en del av mitt liv sedan jag var liten och jag älskar dessa djur mer än någonting annat.
 
Ända sedan den här förbannade depressionen kom in i mitt liv har alltid varit prio ett. Allt annat som mitt liv bestått av har tryckts bak några steg på viktighetsskalan.
 
Suck, nåja... på jullovet kan jag i allafall klämma in några turer, och på helgerna om jag orkar.
 

Kommentarer
Postat av: Morsan

Int ska du känna sån stress över att du int orkar rida Pepsie tycker jag! Ta en sak i taget i den takt du orkar. Skolan först å sen rider du bara när det känns ok. Tror Pepsie njuter av "sin semester"

2014-10-29 @ 18:15:29
Postat av: anonym

varför skaffar du inte en medryttare? Tror pepsie skulle må bättre av att hållas igång mer. De är ju inte så bra för hästen att först låta den vila länge och så rider man bara en dag och sen får de vila igen. Bättre att rida regelbundet, redan 3-4 dagar i veckan bara! jag tror nog ditt hästintresse växer om du rider mera :)

Svar: Får inte skaffa medryttare för min pappa, vill inte heller.
Kram ♥

2014-10-29 @ 18:40:50
Postat av: Angelica jalonen

Jag kände precis likadant när jag gick i skolan jag ångrar nu att jag inte skaffade hjälp i form av en medryttare. då är man helt ledig från stallet i några dagar i veckan och kan fokusera helt på skolan eller vad man nu känner för. Sedan när det är ens egen tur, jag då har man lite lust igen. Det ska inte kännas jobbigt att gå ut i stallet. Jag har medryttare till min ena häst nu och det är jätteskönt! Jag har honom på helgerna och tjejerna fixar veckorna. Väldigt bra beslut! Kanske någon du redan känner är sugen på att ha häst några dagar/vecka?

2014-11-04 @ 13:48:00
URL: http://equua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback