Julkänslor

Skrivet av Malena   -   Den
 
För vissa är nog julkänslor redan i slutet av oktober världens största "no, no". Men varför inte? undrar jag. Julen är ju den bästa tiden på året, varför inte börja gnaga på känslan i god tid?
 
Men tydligen så behöver världen flera månader på sig för att förbereda sig inför denna enda dag. Varuhusen har redan julgrejerna ute. Frågor kors och tvärs om vad man önskar sig i julklapp och jag har till och med börjat nynna på julsånger ofrivilligt.
 
Bara en jobbig sak, som jag redan snackat om. Jag är sämst på att komma på bra presenter åt folk. Enklast skulle det vara att bara köpa godis åt alla. Men jag vägrar att vara så tråkig. Min stickningstalang har dock kommit till användning nästan varja jul eftersom flera familjemedlemmar alltid bestället ett par vantar eller sockor. Har redan en sådan "beställning" i år, tihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback