Drömresemål

Skrivet av Malena   -   Den
 
Något jag verkligen tycker om är att resa. Ju längre bort desto bättre. Jag får till och med fjärilar imagen om jag bara ska på en halvdagstripp till Vasa 100km härifrån.
 
Jag är nog ganska säker på att det inte kommer att bli något resande alls för min del inom en lång framtid. Dels för att jag inte har någon att åka någonstans med, och dels för att jag är en fattig studerande. Men drömma kan man ju alltid.
 
Ja har tre toppresemål som jag velat besöka länge. Först ut är Bahamasöarna. Enda sedan jag såg Pirates of the Caribbean-filmerna som delvis spelades in där så har jag velat åka dit och testa det turkosa vattnet. Vem skulle inte vilja liksom?
 
Sedan skulle jag bsolut vilja besöka Australien. Mitt fantasiscenario skulle innehålla en turistranch, där man kan hyra häst och bara njuta av att rida i den Australiensiska naturen.
 
Sist men inte minst, Egypten. Jag är inte speciellt intresserad av Pyramiderna och allt det där. Men för fem år sedan när vi åkte på familjesemester till Teneriffa så hade vi först planerat att åka till Egypten, men landet blev oroligt, så vi fick byta resemål. Men enda sedan dess så har jag verkligen velat åka dit vi hade planerat.

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney -~♥

Jag har faktiskt varit i Bahamas! Vi var huvudstaden Nassau :) suuuperfint verkligen <3

Svar: Ååå, vad avis jag bliir :)
pepsies.blogg.se

2015-02-28 @ 21:55:43
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback