How to färga synthetic hår

Skrivet av Malena   -   Den
 
Fanns ett väldigt stort intresse om hur jag gick till väga när jag färgade mitt syntetiska hår. Och det var en process kan jag tala om. Jag testade flera andra sätt innan jag kom fram till detta (som jag nu ska förklara) som funkade allra bäst.
 
1. Du behöver håret som ska färgas (jag köpte 2x av detta), akryl-bläck (också köpt på ebay, sökte bara på acrylic ink), clips till löshår (ebay såklart...), en sprutflaska och vatten.
 
2. För mig som köpte tjockare, redan ihopsydda löshår, så blev första steg att sprätta loss alla sömmar för att få tunnare remsor av "hår", vilket gör det mycket enklare att inte missa något ställe när man väl färgar.
 
3. Skydda alla arbetsytor, eftersom bläcket är väldigt permanent.
 
4. fyll 1/3 av flaskan med vatten och doppa sedan i ca. 3 pipetter av bläck (aka. en tesked ungefär), och skaka om ordentligt.
 
5. Spraya på håret lite i taget och jag körde på metoden att först spraya överallt för att sedan massera in i håret. (med plasthandskar, jag lekte rebell och gjorde utan. Stort misstag!)

6. Låt torka, jag låt dom stå över natten. Om håret inte blev tillräckligt mörkt när det är torrt är det bara att köra samma procedur igen. Jag gjorde det i två omgångar.
 
7. Sist är det bara att dela håret i lagom stora delar, sy i clips och sedan använda.

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥

Coolt! Men hur blir det med syntetiskt hår om man typ tvättar det? Man kanske bara tvättar det med vanligt vatten då eller? :)

Svar: Jag tror det. Har aldrig behövt tvätta några av mina syntetiska peruker innan. Men jag tror att det är bäst att hålla sig borta från schampo, balsam kan ev. gå att använda :) Men skulle nog bara ta vatten för säkerhets skull =)
Kram ♥

2015-01-24 @ 22:42:57
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback