Kallt överallt

Skrivet av Malena   -   Den
 
Muuu! Hade lite dötid så länge maten ligger i ugnen. Det är en mening som Malena för 1 år sedan aldrig trodde att hon skulle säga. Eftersom jag för det första inte lagar mat, och för det andra, absolut inte i ugn.
 
Jag har ingen kamera här i Nykarleby, så ni får bara lite mobilbilder ifrån veckan. Även om jag hade haft kamera så vet jag inte direkt vad jag skulle ha fotat. Kanske mina bröd jag bakade i förrgår när jag lekte duktig hemmafru, men annars finns det inget.
 
Hur som helst så ser ni mitt kalla tryne på bild ett, på bild två är Pepsie innan gårdagens runda, när vi väntade på att vårt ridsällskap skulle bli klara för avfärd. Bild tre var jag bara tvungen att ta eftersom Pepsies strumpa för första gången på ett antal månader, eller kanske till och med år, är helt vit! Sen har jag varit tvungen att komma på en fiffig lösning på var jag ska lägga hinken med Pepsies godis, så inte mössen ska komma åt den på bild fyra. Om de lyckas klättra 1,5 meter rakt upp på väggen för att äta av havren nu så går jag och gräver ner mig nånstans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback