Vasa

Skrivet av Malena   -   Den
Snygg-tumblr-outfitbild för att jag inte fotade en enda bild från själva Vasaresan, och det skulle kännas hemskt att göra ett bildlöst inlägg.
 
Dag ett började med en tripp till h&m eftersom att R glömde sina simshorts och jag forfarande hade lite pengar kvar på mitt köpkort dit. Vi fick det vi skulle och sen bar det iväg till tropiclandia för att bada gärnet.
 
Efter ett par timmar av plaskade, solande och åkande i diverse rutchkanor så köpte vi buffe där bredvid och tyngde in så mycket pizza vi bara orkade.

Sen for vi till ett av de allra bästa loppisarna jag någonsin varit på. Combo-loppis, nära Vasa flygplats. Sjukligt stort och välorganiserat var det, och jag fyndade nog ett par grejer.
 
Kvällen bestod senare av mer shopping, godisätning framför teven och lite glass i hotellrestaurangen. Bör nämnas att vårt rum var extremt lyxigt med egen bastu och jacuzzi.
 
Efter att ha vaknat ett par gånger under natten eftersom det haglade in genom fönstret samt av en härlig åskstorm så blev det hotellfrukost. Mums!
 
Sen kunde vi ju inte lämna vårt lyxrum utan att ha utnyttjat jacuzzin, så där satt vi och bubblade i nån timme innan vi var tvungen att evakuera stället.
 
Dagen slutade med en parkeringsbot (tack vare icke-existerande hotellparkering och sjukt jobbiga parkeringsautomater som inte tar kort) och ytterligare lite mer shopping, för att sedan bila hemåt igen.

Kommentarer
Postat av: Julia

Mysigt!

Svar: Oh ja :)
pepsies.blogg.se

2016-08-06 @ 16:44:04
URL: http://juliataaveniku.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback