Kvällspyssligheter

Skrivet av Malena   -   Den
Var nyss ute och kvällsfodrade mina fyrbenta vänner. Bella tog som sin uppgift att smaka lite här och där på matte. Bland annat skorna, ryggen och håret fick sig ett litet smakprov, hon försökte sig även på fingrarna och näsan, men icke! Bör jag nämna att jag har världens mest sällskapliga föl. Pepsie var lite halvnervös inför raketerna (överbeskyddande morsa kanske) och hade ännu lösare mage än vanligt... just awesome. Dom fick i allafall sitt kvällshö och varsin extra stor nyårsmorot. Bella har inte riktigt lärt sig att morötter är gott ännu, men det kommer väl förhoppningsvis.
 
Jag har dessutom testat att göra cashewnötssmör för första gången med extremt lyckat resultat. Om ni vill testa själva så tog jag en påse (125g) hela, orostade cashewnötter med 1½ msk olja (går med i princip vilket smält smör eller olja som helst beroende på om man vill ha vegan-vänligt eller inte) och mixade med stavmixer tills det blev ett smör. Jag kan försäkra varenda kotte därute att det blev fantastiskt gott!
 
Mitt cashewnötssmör, mums filibums.

Kommentarer
Postat av: Tuva

Hej! Jag funderar på att ha en tävling på min blogg där man kan vinna en header och jag undrar om du vill vara den som gör headern till vinnaren :) Självklart skrivs ditt namn ut på bloggen ;)

Om du är intresserad kan du väl svara på den här kommentaren!

Mvh/ Tuva :)

Svar: Det kan jag absolut göra, skulle vara superskoj :D
Kram ♥

2014-01-01 @ 11:20:18
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
Postat av: Tuva

Har du någon bra mail där jag kan förklara hur jag hade tänkt det? Superkul att du är intresserad :D

Svar: maila mig på [email protected] =))
Kram ♥

2014-01-01 @ 16:38:26
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback