Lite musik

Skrivet av Malena   -   Den
 
Jag är egentligen inte intresserad av musik... alls. Visst är det skoj att lyssna på när man inte gör något viktigare, som ex. köra bil. Men annars är det helt oviktigt i  mitt liv.
 
Trots detta så har jag faktiskt artister och band som jag tycker mer och mindre om. Jag gillar lite grungig/rockig/mörk musik. Men det får inte vara hårdrock eller skrikmusik.
 
Men jag kan också tycka om hiphoppig och rapmusik när jag är på det humöret. Men sången ska inte bara innehålla rap, det ska brytas av med sång också. För ett måste när det kommer till musik jag finner lyssnarvänligt är att jag ska kunna sjunga med. Och det går inte med endast rap.
 
När man endast lyssnar på radio så kan man inte undgå alla poppiga r&b-låtar som spelas upp typ tusen gånger varje dag. Jag kan förälska mig i riktigt pinsamma skrattretande låtar också. Maroon 5 och 5sos (båda har 5or i namnet, höh) är några favvisar.
 
Om jag ska välja ut ett favoritband just nu. Så måste jag säga Sunrise Avenue. Som jag bara fick reda på i förra veckan att var ett finskt band. Alltså sångarens röst är så manlig så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Här har ni några exempel.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback