Cyklat

Skrivet av Malena   -   Den
 
Mjau! Jag har cyklat (på allvar) för första gången i mitt liv. Detta var nog något helt annat än att cykla på den gamla goda valtra-cykeln med tre växlar och korg framtill som jag använde lite nu som då förr i Esse.
 
Jag lånade all utrustning från R med familj. Tröjan var lite för lång och byxona fick jag sy om lite för att få dom att passa, men annars var allt bra. Cykeln är Rasmus mammas och efter lite justeringar passade den nog mig rätt så bra också tror jag.
 
Det var så mycket lättare att cykla med en "riktig" cykel. Jobbigt var det ju självklart, men inte outärdligt jobbigt. Jag snittade på 27 km/h vilket verkade vara helt godkänt för en första gång.
 
Och det blir nog säkert fler gånger. Jag har redan lovat R att vi ska cykla till Oravais och tillbaks i sommar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback