Livet ur Bobs perspektiv

Skrivet av Malena   -   Den
Här är min säng som jag sover och busar i om dagarna. Här tycker jag om att bita på min gorillatoffel, hoppa in i hyllan bakom samt gnaga på mitt tuggben. Även göra roliga miner som ni kan se.
 
 Här får jag mat (allt för sällan enligt mig). Mamma har lagt något konstigt i min matskål eftersom jag äter så fort så ibland kommer det upp lika snabbt igen. Nu är det lite mer irriterande att äta och svårare att få tag på maten, men ändå värt det - det är ju mat.
 
 Hit upp slipper jag ibland, när mamma och pappa är snälla och lyfter upp mig. Då blir jag nästan alltid så överlycklig så att jag biter i allt jag ser. Om jag blir för bitig brukar pappa stoppa mig under den blåa filten, där lugnar jag mig... ibland. Men när jag blir allt för galen blir mamma och pappa arga och ropar på mig, då skäller jag tillbaka. Då lyfter dom oftast ner mig igen...
 
 Så här söt ser jag ut när jag vill upp i soffan. Om jag inte blir upplyft sätter jag mig under bordet och gnäller i ett par minuter. Om fortfarande inget händer far jag och hämnas med att kissa i hallen.
 
 Här far man ut på toa. Oftast går det bra, men det finns en tidning där för säkerhets skull om jag inte råkar hinna ut hela vägen. Tröskeln på dörren har varit jättesvår att gå över, då har mamma alltid suckat åt mig och lyft mig ut. Men nu har jag blivit så stor så nu börjar det gå att gå själv.
 
 Här är det jättekul att gå på toa. Ibland så kul så att jag råkar gå igenom hela skogen och sen hamnar på grannens gräsmatta.
 
 Här sover jag om natten. Antingen på mitt rosa/lila täcke med mina leksaker eller i hyllan på min tass-filt. Egentligen skulle jag nog vilja upp i sängen, men dit låter mamma och pappa mig väldigt sällan att gå.
 
 Det är extra skoj att sova på den här fyllda plastpåsen, speciellt för att det prasslar och stör mamma och pappa då de ska sova. Tidningen på golvet är min favorit kisstidning att riva sönder och bita i. Mamma blir arg då jag gör det.

Kommentarer
Postat av: Ida

Det ljuvliga valplivet ;)

Tur att skrotungarna e söta när de hittar på bus :)

2016-06-22 @ 19:20:55
URL: http://yunico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback