2012

Skrivet av Malena   -   Den
Funderar på om jag ska skriva ett likadant inlägg som precis varenda bloggare i världen redan har gjort. Alltså om året 2012 i mitt liv. Och nu bestämmer jag mig för att göra det.
 
Detta inlägg kommer jag att lägga sjukt mycket tid på, så alla människor där ute - Läs!
 
Första halvan av år 2012 hade jag ett mellanår, så jag var mest hemma hela dagarna. En av de första dagarna i Januari betalade jag dyra pengar hos en frisör för att få hela mitt hår blekt till mörkbrunt till blont.
 
 
I hästväg så hade jag min förra D-ponny Timon, och honom red jag väl på med som vanligt antar jag. Jag tränade inte inför något speciellt. Utan lufsade mest på, precis som jag och Pepsie gör nu.
 
Under våren bestämde jag mig för att söka in till Bagar/Konditor-linjen på vår yrkesskola som vi har i stan. Och ännu har jag inte ångrat det valet. Men mer om skolan senare.
 
Runt påsk gjorde jag mina första tatueringar. Och jag kan bara säga, om man börjar att tatuera sig så kan man inte få nog. Fastän det gör lite ont är det helt klart värt smärtan i slutändan. (Stjärnorna på bilden blev sedan ifyllda med svart färg.)
 
På vår/sommaren detta år så började jag inse att jag inte var lycklig med Timi. Först och främst var de headshakingen som gjorde mig galen. På sommaren var det som värst, då gick han ibland inte att rida. Så vi bestämde oss så småningom för att lägga ut honom på annons efter nästan två år i vår ägo.
 
                           
 
Under sommaren så sommarjobbade jag på byns gravgård och under den tiden så började folk komma och provrida Timon. Jag minns inte det exakta datumet, men det var i mitten av Juli. Då flyttade Timi till sin nya familj, en mamma med dotter som sökte efter en hobbyhäst och dom passade varandra som handen i handsken alla tre. Dessvärre har jag inte hört någonting av dom nu i efterhand, men jag hoppas att det fungerar lika bra som det verkade göra då dom provred honom.
 
Jag skaffade mer tatuering som en födelsedaspresent till mig själv. (Fyllde myndig den 15 Juli)
 
 
Strax efteråt började jag provrida ny hästar. Jag hade länge planerat att skriva ett inlägg om alla hästar jag provred, men det blev aldrig av. Så nu drar jag en snabbgenomgång (Dom kommer i ordningen jag provred dom, lägger stjärna i kanten på dom jag gillade.):
  1. Estninsk ridponny, 7 år, valack, D-ponny,  Albinoskimmel
  2. SWB, 6 år, sto, ca 160 cm, Brunskäck
  3. *Arab/Ridponny-korsning, 4 år, valack, 155 cm, Brun flugskimmel
  4. Korsningsponny, 8 år, valack, D-ponny, Brun
  5. Arab/Ridponny-korsning, 5 år, sto, 155 cm, Mörkgrå
  6. *SWB, 11 år, sto, 158 cm, Brun
  7. ******Arab/Knabstrup-korsning, 8 år, sto, D-ponny, Svart****** (Ni kan ju gissa vem.)
Den 1 augusti 2012 flyttade världens vackraste svarta halvarab hit till mig. Bilderna på henne är tagna dagen då hom kom.
 

Jag tog bilkörkort i mitten av augusti samtidigt som jag började i skola igen efter ett års uppehåll. Skolan gillar jag skarpt, klassen och lärarna är schyssta och lektionerna är skoj för det mesta. Praktiktimmarna i bageriet är oftast intressanta och roliga. Bäst av allt är maten. (säger hon och låter som et fetto) Oskojat är det som att äta på restaurang jämfört med den skolmat jag är van vid.
 
I slutet av augusti tävlade jag för första gången med Pepsie. Eller tävlade och tävlade, vi gick nu över några 30 cm's hinder för att testa på och vänja henne.
 
             
 
Allt har rullat på i ganska behaglig takt nu på hösten. Dock började Pepsie bråka och trilskas litegrann. Först trodde vi att hon bara testade, och nu på senare tid har vi kommit fram till att hon har ont, och vi ska kalla in veterinär/massör nu så fort nyårshelgen är över.
 
På hösten tävlade jag en gång till, på samma höjd. Ni ser ju resultatet på filmen.
 
             
 
Sedan blev det December och julstämningen infann sig till 100%. Jag har tyvärr inga julbilder kvar på datan då jag fick en ny laptop av tomten och därmed försvann alla "mindre viktiga" bilder. Men Julen firades först hos mamma, sedan här hemma och den bestod kort och gott utav god mat, mycket godis, fina julklappar och trevligt sällskap.
 
Nu önskar jag varende kotte som läser detta ett gott nytt år och önskar att ni fortsätter att följa mig i mitt relativt intressanta liv.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabina

AJ! Har helt missat denhär sista videon från tävlingen, eller har dub haft den uppladdad här alls? Gjorde det ont att fara rakt i sargen ?:( Har menat fara in i sargen en gång jag också, det var obehagligt.. :/

Svar: Nä, har int haft upp den här tidigare, på förra bloggen hade jag, men det var ett tag sedan. Och otroligt nog så gjorde det inte alls ont. Jag måste ha landat på et väldigt "bra sätt" för jag kände inget då och fick ingen värk i kroppen efteråt heller. Men obehagligt var det, det kan jag hålla med om :)
pepsies.blogg.se

2013-01-02 @ 11:31:38
URL: http://livetmedponnyer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback