Wintec Cair 500

Skrivet av Malena   -   Den
Med detta inlägg vill jag hedra min gamla flamma som förhoppningsvis aldrig kommer att dö ut - min kära Wintec Cair 500 sadel som varit min trotjänare genom diverse väder på flera olika hästryggar.
 
Jag fattar inte de som hävdar att man måste betala långt över 1000-lappen för en ordentlig sadel? Min Wintec är ju som fem sadlar i en med sina utbytbara koppjärn. Dessutom är det den bekvämaste sadel jag någonsin ridit i, och jag har ridit i en del sadlar genom åren, även svindyra lädersadlar.
 
Den har åkt från en övertjock liten storhäst (koppjärn: wide) till en skranglig arab med benig rygg (koppjärn: small) och den har passat allihopa.
 
Den är inte helt hiskelig utseendemässigt heller, en vanlig svart sadel utan störiga detaljer. Visst kan jag hålla med om att det finns flashigare sadlar där ute i världen. Men Wintecen är verkligen sadlarnas hybrid, den passar till all typ av ridning och även de flesta hästryggar.
 
Plus i kanten att den är syntet, vilket betyder att den inte behöver smörjas in var och varannan dag. Dessutom väger den nada, Linnies lilla ponnyputa är nästan i samma viktklass som min Wintec. Det ni!

 2012 vs. 2010 - still going strong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback