DIY: Kindkedjetunnel

Skrivet av Malena   -   Den
 
Rider inget idag. Folk smäller fortfarande raketer för fullt och jag orkar inte stressa upp henne mer än jag måste. Istället kom jag på ett litet pyssel som jag kan fördriva min tid med. De flesta använder inte kindkedja regelbundet, men eftersom jag rider på både kimblewick pch babypelham så förbrukas de rätt kraftigt här hos mig. Kom på ett fiffigt DIY på en liten gosigare kedjetunnel. Det bör ju vara så bekvämt som möjligt för häststackarn.
 
1. Du behöver: Gammalt nosludd, helst mindre hårigt och skitigt än det jag hade. Random repstump som är tunnt nog att böja till en ögla, men inte allt för sladdrigt heller. Avklippt ända från en stadig (söndrig rekommenderas) grimma. Superlim (jag visste inte vilket som funkade bättre så jag tog två) och sax.
 
2. Klipp luddet så det passar runt 3/4 av grimmstumpen och klipp repet till ca. 10 cm långa bitar. (Jag har två omgångar av varje eftersom jag gjordde två tunnlar.)

3. Limma fast luddet runt grimmbiten. Du vet att det är ordentligt gjort när det även limmats fast en massa ludd på dina fingrar.
 
4. Gör öglor av repbitarna du klippt till.
 
5. Limma fast öglorna i luddkreationen och voila! Redo att användas!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh vilket toppen blogginlägg, om det inte vore för att jag aldrig har kedja så hade jag lätt testat! ;)

2014-08-31 @ 17:54:58
URL: http://nattstad.se/turbosuit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback