Tre saker som Malena behöver/vill träna på med Pepsie

Skrivet av Malena   -   Den
  • Lugn galopp, detta är ett måste. Jag har en pinsam och lat förkärlek för att rida på maxhastighet när det väl är dags för galopp. Dels för att det är Pepsies favorittempo, dels för att jag inte orkar anstränga mig och dels för att det är roligt att fara fort. Men häromdagen så försökte jag galoppera i Hansu-tempo med Pepsie och lyckades lite från och till. Men de gångerna de gick så kändes det ganska maffigt. Kanske inte fortast alltid är bäst.
  • Hoppa studs. Detta är mer ett "vill göra" än ett "måste göra". Dels för att då skulle jag få ta lite större hinder utan att vara livrädd (eftersom att jag då med säkerhet kommer med rätt avstånd), och dels så skulle det vara bra träning för Pepsan.
  • Skötseln. Jag måste verkligen ta mig i kragen där. Det är pinsamt hur dålig jag är på att hålla utrustningen och hästen ren, så pinsamt så att jag inte tänker in mer i detalj. Men Malena måste börja putsa, rykta, kamma, tvätta och kratsa oftare.
Malepsie från i somras. Ja, jag kom just precis nu på det perfekta ship-namnet för mig och min häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback