Lördag

Skrivet av Malena   -   Den
 
Nu har jag faktiskt tänkt skriva något som hör bilderna till istället för det vanliga random babblet med en intvingad, helt random bild bara för att det känns som synd att skriva ett inlägg utan.
 
Bild 1. När man för en gångs skull vill ge sig själv en liten utmaning och springa några kilometer på grusväg (istället för den vanliga asfalten, eftersom det är minst jobbigt att springa på asfalt), och ser dessa stenbumlingar. Vid löpartillfällen och även ridtillfällen då man slås av en sådan här syn på vägen så tänker man alltid mordlystna tankar om den stackars grusaren som utförde dådet. Och hur många gånger det kändes som att jag var på väg att bryta fotlederna tack vare underlaget behöver vi inte ens tala om...
 
Bild 2. Härom dagen var jag till frisören igen. Kort och gott fick jag en mikroskopiskt liten nyans ljusare hår än vad jag hade. Min önskan var att bli så blond som det bara gick (och det visste frisören mycket väl). Dit for 70€ i "hukka" (missnöjd kund). Sen for jag raka spåret till Prisma, köpte blekning för 10€ och bad syrran att donera en kvart till att slafsa i det. Resultatet blev jag ungefär tusen gånger nöjdare med än frisörresultatet. Jag säger det jag säger varje gång efter ett frisörbesök (men som jag ändå alltid tycks glömma efter en tid). Det är inte värt det, man får det aldrig som man vill ha det om man inte gör det själv!
 
Bild 3. Jag låtsas vara en rikare version av mig själv och tryckte CK logon på ett par loppis T-shirts. Egentligen ska det stå Calvin Klein Jeans. Men jag var en latmask och förkortade lite. Nöjd är jag iallafall, istället för 50€/st (som de kostar på CK-hemsidan) så fick jag mina för 1€/st.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback