Tårta med mera

Skrivet av Malena   -   Den
 
Halloj! Veckan har hittills gått i tårtmakandets tecken. Jag har gjort en tårta åt min pojkväns mor och moster. De älskar djur, så det var en självklarhet att det skulle bli djurtema på tårtan. Efter en del googlande blev det till slut en liten kisse. Den var förvånansvärt lätt att göra för mig och mina klumpiga "oförmöga för småpåtas"-fingrar. Och det bästa var ju att båda tyckte att tårtan var jättefin sen. Det är allra roligast med att göra tårtor, när de man gör dom till tycker om det man gjort.
 
Sen har jag hittat ett par äkta freddy-byxor för en relativt billig peng på loppis. Och eftersom jag är en sucker för billigheter, så kunde jag ju inte låta bli. Dock är det ett megaminus - de är låga i midjan, vilket gör att min "ack så älskade" (läs med sarkasm) lilla putmage ser extra putig ut just i dessa. Men jag kan ju alltid spara dom tills den dagen då jag gått ner några kilo och blivit lite smalare. Den tanken har tänkts om många av mina klädesplagg, och den dagen har tyvärr fortfarande inte setts till. Vem vet om den någonsin kommer att göra det. Och en sak till. Erkänn ni tjejer att det alltid krävs en massa vinklar, ljus och diverse krumbuktande för att få till den "perfekta" rump-bilden. Jag vet att jag inte kan vara den enda!
 
Sist men inte minst så har jag äntligen tagit upp och dammat av mina gamla trotjänare till tv-serie igen. Game of Thrones minsann. Alltså den intromelodin kan göra vilken fantasy/förritidens/riddare och häst-serienörd knäsvag. Mums. Jag insåg inte hur mycket jag saknade allt krigande och alla smått vrickade karaktärer innan jag var inne i säsong 5 (jag slutade på säsong 4 för något år sedan) igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback