Bullmåndag

Skrivet av Malena   -   Den
 
Tjupp! Idag har vi lagat mat igen, i typ två timmar.
 
Vi har kört ihop 94 köttbullar av 2,4kg kött (älg och nöt). Vi har nu mat som skulle kunna bota hela världens hunger. Jag ville lämna en bulle utanför dörren åt alla våra grannars katter, men det kom vi sen på att inte var en bra idé.
 
R red häst för första gången igår också. Det gick bra. Han styrde dock nästan ner i diket en gång, men annars var han duktig. Det skumpade mycket, men för vem gör det inte så första gången man travar?
 
Jag ska på min systers sons dop om ett par helger, och jag har fått i uppdrag att fixa doptårta. Jag har hittat så många fina tårtor här på det ack så kära internetet att inspireras av redan, så jag vet inte hur jag ska kunna vänta med att göra min. Även om det är typiskt doptårtigt så vill jag att den ska gå i blått, men mer än så säger (och vet) jag inte ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback