Busydag

Skrivet av Malena   -   Den
 
Fredagar tycks ha blivit mina "pyssla om huset"-dagar. Idag har jag dammsugit, bytt sängkläder, plockat ur ett par kartonger med diverse huslighets- och köksgrejer samt fört ut dessa kartonger och även en massa annat skräp som vi lyckats samla på oss denna vecka.
 
Min maffiga gris som stått i Esse och samlat damm på hyllan har fått byta kommun och hylla, men han får fortsätta med det han gör bäst - samla damm.
 
Jag har faktiskt börjat träna en hel del själv sen jag flyttade (bildbevis), senast igår fort jag och R ut på världens jobbigaste joggingtur (enligt mig iallafall) på nästan 7km i några cm nysnö (tuuuuuungt!) och lätt blåst. Jag såg nästan min död framför mig på slutet, medans min springkompanjon inte ens hade blivit andfådd. Skoj... Nu har jag träningsvärk från helvetet i mer eller mindre hela min kropp.
 
Jag bakade också semlor i onsdags. Jag tror faktisk att dessa är mina mest lyckade bröd hittills. De är lite grövre med bland annat rågkross och vetekli i.
 
Nä, nu tar jag helg med pyssel och youtube i väntan på att karln i huset ska komma hem från jobbet och sen också få färdigt sin träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback