Måndagstråk

Skrivet av Malena   -   Den
 
Eftersom jag nu sitter i väntans tider (och nej, inte sådana väntans tider...) för att om x antal timma strutta till Kokkola med min lilla toyota för att hämta hem karln från tåget. Närmare bestämt lite före klockan 2 på natten. Så jag har några timmar att slösa. Därför kör jag på en gammal goding som verkligen blivit uppskattad här på min blogg tidigare. Nämligen gamla dayviews-bilder från 14-åriga Malenas tid. (dayviews = dåtidens "instagram" som var pop i mitten på -00 talet)
 
1. 14-åriga jag hade tydligen en fäbless för äldre karar... och Taylor Lautner. Någon hade tittat på Twilight ser det ut som.
 
2. Under ett vinterhalvår hade jag ju en liten travmärr på foder. Jag hade väl den där drömmen som vissa hästtjejer hade om att få en travhäst som annars skulle slaktas och sedan förvandla den till världens mysigaste ridhäst. Jag misslyckades grovt.
 
3. På den här bilden berättar jag att jag färgat håret. Varför har jag sepia-filter på bilden? Ingen kan ju se hårfärgen då...
 
4. En blond Malena i skolans matsal, men vacker konst på väggen bakom.
 
5. Nu skojar jag inte. Detta var min första egenköpa klänning ever. En brun en med rosa prickar. Jag hade "fin" färgsmak. Plus att jag hade den på min konfirmation. Alltså brun med rosa prickar!
 
6. Här vill jag att ni ska fokusera på texten (som är extremt oskarp). Men jag berättar om en hopptävling på min föredetta häst. Och vad jag menar med frasen "he ordagrant SKEIT se (sket sig)" är att hästen stannade mitt ovanför ett hinder (40 cm, så han gick över det med frambenen och stannade) för att sedan stanna och skita mitt över hindret. Min mest traumatiska tävlingsdag någonsin.
 
7. Jag var ilsken över häststackarn än en gång...
 
8. ...för att sedan tycka att han är bäst i världen.
 
9. Jag var en sådan konstig elev, som av alla tillvalsämnen, valde träslöjd. Jag minns att jag gjorde en stor, komplicerad låda, som kunde användas som både bord och pall om man så önskade. Jag tog aldrig hem den sen. Varför gjorde jag inte det? Jag täljde också en väldigt fin trä-älg. Den står just nu en meter ifrån mig uppe på bokhyllan och spanar in läget.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ah, jag skrattade högt då jag läste punkt sex. Sorry nu ba, men... :D

Svar: Hahah jaa-a :D
pepsies.blogg.se

2016-05-03 @ 09:43:03
URL: http://johannele.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback